3 motywy organizacji szkolenia w firmie
Od kilku lat sukcesywnie rośnie zapotrzebowanie na szkolenia językowe dla firm. Zarówno firmy małe, średnie, lokalne, jak największe międzynarodowe korporacje organizują szkolenia językowe dla swoich pracowników. Kierują się przy tym różnymi motywami.
Wśród najczęstszych motywów ich organizacji można wymienić:
1.Pracodawca zauważa potrzebę rozwoju językowego pracowników – priorytetem jest wykorzystanie ich potencjału do zaspokojenia celów strategicznych firmy takich jak:
a) pozyskiwanie i utrzymanie kontaktu z klientami
b) kontakt ze współpracownikami w innych oddziałach w różnych częściach świata
Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie jest najczęściej połączenie kursu konwersacyjnego oraz specjalistycznego, którego tematyka będzie obejmowała dany sektor, branżę, stanowisko.
2. Polityka firmy zorientowana jest na budowanie silnej marki pracodawcy, co oznacza między innymi stwarzanie najlepszych warunków do rozwoju zawodowego pracowników. Szkolenia są wówczas głównie jednym z wielu benefitów i formą pozapłacowej motywacji dla pracownika.
Najlepiej sprawdzi się w tym przypadku konwersacyjny kurs o tematyce lifestylowej. Do tego element dobrej zabawy, poczucie humoru, coś na ząb. Uda się wówczas połączyć przyjemne z pożytecznym, czyli fantastycznie spędzić czas i co najmniej podtrzymać nabyte umiejętności językowe.
3. Pracownicy czują wewnętrzną potrzebę poszerzenia swoich umiejętności językowych, z których korzystają w pracy każdego dnia i sami wychodzą z inicjatywą organizacji szkoleń. Najczęściej Pracodawcy doceniają taką postawę i decydują się na organizację szkolenia w firmie lub na pomoc finansową dla osób zainteresowanych.
Tego rodzaju kursy charakteryzują się największym zorientowaniem na efekt, dlatego powinny zostać ekstremalnie zindywidualizowane pod klienta.
Niezależnie od motywacji i postawionego celu oraz czasu w jakim należy ten cel zrealizować, zawsze warto zadbać, aby szkolenie było możliwie najbardziej efektywne. O tym jak to osiągnąć, czy efektywność można zmierzyć, na co zwracać uwagę, czego unikać – będziemy pisać w kolejnych postach.
Jak możemy pomóc? Sprawdź szkolenia językowe dla firm w British School. Przekonaj się jak możemy pomóc Twojej Firmie osiągać jeszcze lepsze rezultaty.